FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
PIASKUN....:P :D
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Z.O.M.O. Strona Główna » Tematy dowolne. » PIASKUN....:P :D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piasqn
Tata


Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10

Skąd: [ZOMO] Połczyn Zdrój/Zielonka

 Post Wysłany: Nie 1:34, 07 Maj 2006    Temat postu: PIASKUN....:P :D

Cytat:
PIASKUN

OCZAMI INNYCH

Cóż można powiedzieć o istotach o których mało kto wie, a nawet jeśli ktoś jednego z nich widział to nie zdaje sobie z tego sprawy? Ludzie którzy słyszeli o piaskunach nie ufają im. Uważają je za wytwór chaosu i jedno wielkie nieporozumienie... A jakie można mieć podejście do istoty która może bez problemu przyjąć wygląd dowolnej innej? Obsydianie nie dość, że im nie ufają to w dodatku nienawidzą ich. Powodem tego jest fakt iż odczuwają ból. Przez co są częstym powodem, odkrywania grot magicznego obsydianu.

WYGLĄD

I tu zaczynają się problemy. Piaskuny są rasą zmienno kształtną przez co nie posiadają jakiegoś z góry określonego wyglądu. Są oni bliskimi kuzynami obsydian. Rodzą się w pobliżu grot magicznego obsydianu. Są to istoty powstałe z piasku i ziemi okalającej taką grotę. Okres od poczęcia (śmierć jakiegoś obsydianina) do wyjścia na powierzchnię nazywany jest pierwotnym snem. W czasie tego snu piaskun zdobywa wiedzę odnośnie otaczającego go świata i istot które się po nim przemieszczają. Zazwyczaj po dwudziestu latach snu wychodzą na powierzchnię. W postaci pierwotnej wyglądają podobnie do obsydian z tym że są raczej drobnej budowy i utworzone są z jasnego piasku. Po paru dniach oswojenia się z powierzchnią przechodzą pierwszą metamorfozę przemieniając się w dowolną istotę która przechodziła w jego pobliżu w czasie snu. Piaskun odtwarza tę postać wraz z ubraniem lecz nie ekwipunkiem. Oczywiście nie może go z siebie zdjąć, a szarpane lub odcinane zamienia się w piasek i wnika w niego. Po pierwszej przemianie rusza w świat. Metamorfoza jest tak dokładna, że przybrane przez nich ciało ma dokładnie te same wymagania co pierwowzór. Muszą oddychać, jeść i są tak samo wrażliwe na choroby i trucizny. Mogą jednak się wyleczyć poprzez wymianę piasku ze swego organizmu na inny co trwa mniej więcej tyle co przemiana. W czasie takiego filtrowania piaskun musi mieć styczność z ziemią i to z taką ilością aby mógł całkowicie wymienić swoją masę. Do tego są całkowicie niepłodne. Jedyną rzeczą jaka odróżnia ich od innych jest fakt iż zawsze mają tę samą temperaturę co otoczenie. Co dodatkowo powoduje, że nie są na nią niewrażliwe. Co do dokładności to trzeba jeszcze dodać że na jej wpływ ma mądrość piaskuna. Tak więc te co głupsze często popełniają błędy takie jak odtworzenie krasnoluda o długich uszach i głosie niewiasty. W czasie, który spędzają wśród innych ras ich ciała ulegają erozji przez co kurczą się. Proces ten przebiega stosunkowo powoli (tracą mniej więcej kilogram masy ciała na tydzień) . Stając jednak na ziemi mogą czerpać ją, dla uzupełnienia się. Jest to jeden z powodów dla którego żaden piaskun nigdy nie zostanie żeglarzem, zarówno morskim jak i powietrznym.

RYS PSYCHOLOGICZNY

Psychika i charakter piaskunów w dużej mierze zależą od miejsca w którym się narodzili. Postrzegają oni bowiem świat tak jak robią to osoby będące w przewadze na danym terenie. Maja tylko kilka wspólnych cech. Po pierwsze i najważniejsze, groty traktują jak swoje rodziny i nawet te z natury złe i wypaczone zrobią wszystko aby uchronić je od grabieży. Do obsydian zazwyczaj podchodzą z szacunkiem i starają się ich chronić w miarę możliwości bo jedynie obsydianin umierający ze starości i w grocie da życie nowemu piaskunowi. Ze względu na to że nie rozumieją ludzkiego pojęcia piękna nie ma ono dla nich żadnego znaczenia. Powoduje to, że się nie zakochują. Dosyć łatwo jednak przywiązują się do innych istot. Wynika to w dużej części z wrodzonej niechęci do zmian.

HISTORIA KULTURA I TRADYCJA

Również same piaskuny nie są w stanie rozpoznawać się nawzajem, przez co nigdy nie założyły miasta ale jest na świecie parę wiosek które składają się z nich w większości. Jest to również powodem nie wytworzenia się kultury piaskuńskiej aczkolwiek zazwyczaj przypisują sobie większość bohaterów znanego świata.
WYSTĘPOWANIE
Piaskuny można spotkać wszędzie ale w formie pierwotnej jedynie przez parę dni po przebudzeniu. Zawsze przemieszczają się przemienione w kogoś innego najczęściej jest to przeciętny przedstawiciel rasy która przewyższa liczebnie inne w danej okolicy.


Koszt: 350
Polimorfia +200
Możliwośc regeneracji +200
Leczenie z chorób i trucizn + 200
Stale poszukiwany na całym świecie – 200
Niepłodny – 25
Wrażliwość na wodę – 50
Konieczność kontaktu z ziemią – 25
Sierota – 10
Umiejętności początkowe: Takie jak rasa której jest najwięcej w miejscu pierwotnego snu.
Języki: Ojczysty
Profesje: wszystkie z wyjątkiem żeglarzy.
Zdolność specjalna: Polimorfia.
Najczęściej używana broń: wszystkie.
Używane opancerzenie: wszystkie.

PŁEĆ WAGA WZROST WIEK POPULARNOŚĆ WIELKOŚĆ
- Jak rasa pierwowzór Jak rasa pierwowzór 15-70-120 7 Jak rasa pierwowzór

PŁEĆ SF BC ZW SZ MD INT PC MOC PR SW
- 3-5-7 3-5-7 3-5-7 3-5-7 4-6-8 3-5-7 1-5-7 1-5-... 1-5-7 1-6-...


POLIMORFIA (OPIS SZCZEGÓŁOWY)

Polimorfia piaskunów jest efektem przemieszczania się ziarenek piasku z których się składają. Cała przemiana nie trwa długo (około 10 sekund) pod warunkiem, że nie zmienia się za bardzo ich ogólna postura( w przypadku mniejszych przemian trwa to krócej, ale cięgle nie mogą nic w tym czasie robić np. pojawienie się pazurów czy zasklepienie małej rany nie powinno trwać więcej niż sekundę przy czym reszt ciał MUSI pozostać w bezruchu.). W przypadku chęci zmiany postury (np. z elfa na krasnoluda) czas się wydłuża o 1 sekundę na każdy centymetr i kilogram róznicy. Dodatkowo jeśli łączna ilość centymetrów i kilogramów istoty w którą piaskun chce się przemienić przewyższa jego aktualną to musi mieć on kontakt z jakąkolwiek glebą aby mieć skąd czerpać dodatkowy budulec. Nie może on czerpać budulca z kamieni chyba że jest w stanie wchłonąć cały (tzn. leży on luźno i jest mniejszy od jego aktualnej postury) ale wtedy staje się nieruchawy i wiecznie zmęczony do póki nie wymieni go na drobniejszy materiał. Przemiana ta nie jest magią ale umiejętnością tej rasy przez co wszelkie blokady magiczne jej nie blokują. Piaskuny mogą przyjąć formę dowolnej widzianej chociaż przez chwilę osoby odzwierciedlając ją w najdrobniejszym szczególe. Jednak może on odtworzyć jedynie wygląd. Statystyki i umiejętności pozostają bez zmian, tak samo zresztą zdolności rasowe. (tzn. że zamieniając się w elfa nie uzyskuje infrawizji itp.) Jeśli mają na sobie coś w czasie przemiany to ląduje to na ziemi przesypując się przez nie, to samo dzieje się z bronią itp., z tym że ciosy które dostają ranią normalnie. Pozostaja na nich jedynie jednoczęściowe ubrania okrywające je w całości np płaszcze. Niestety nie są one w stanie zrozumieć piękna w pojęciu innych istot i nawet odtwarzając osoby o nieziemskiej urodzie, prezencja piaskuna nie może przekroczyć ich własnej zwiększonej o dwa. Jest to jeden z powodów dla których nie zmieniają się one w istoty dużo od n nich piękniejsze, drugim tego powodem jest to iż starają się zwykle nie zwracać na siebie uwagi. Mogą również do przemian użyć swojej wyobraźni zmieniając się jak chcą i w co chcą z tym, że czy i jak im się to uda decyduje mistrz gry, a ponadto jeśli nie są doskonałymi anatomami to rzadko kiedy to coś działa. Najczęściej stosowanymi przemianami jest tworzenie kościanych wypustów (np. kolce na całym ciele) przy czym muszą posiadać do tego znajomość anatomii minimum na piątym stopniu. Na wyższych poziomach mogą próbować innych kombinacji przy czym przypominam o tym że to wszystko jest ich ciało i normalnie odczuwają ból. (np. po przekształceniu kończyny w wielki kolec, mogą próbować blokować się przed ciosami ale będzie je to tak bolało jakby ktoś ciął ich rękę...). Mogą również parę razy dziennie (zależne od BC przy 5 do 2 razy.6-3, 7-4, 4-1, 3 tylko jeden raz i to na godzinę) rozsypać się i w formie przesypującego się piasku poruszać się z prędkością dwukrotną do biegnącego sprintem człowieka z tym, że nie mogą przebywać za długo w tej formie ( najdłużej 2 godziny), a w dodatku jest to dla nich bardzo męczące. Rozsypywanie się takie trwa około dwudziestu sekund natomiast powrót do poprzedniej formy około pięciu. W czasie jakiejkolwiek przemiany nie są w stanie działać w żaden sposób przez co stają się wtedy bardzo łatwymi ofiarami, co jest głównym powodem ich ograniczonej populacji. Drugim takim powodem jest fakt iż, w przeciwieństwie do obsydian odczuwają oni ból więc bardzo często są łapani i torturowani przez poszukiwaczy grot obsydianu. Jest jeszcze jeden powód dla którego piaskuny nie zostają żeglarzami. Powodem tym jest woda. Niestety jej nadmiar powoduje zmniejszenie spoistości ciała co powoduje, że zacierają się szczegóły. Powoduje ona jednak zacieranie się jedynie zewnętrznych rysów i musi być jej sporo (kubek wody na twarz, spory deszcz czy coś w tym stylu). Jest to powodem dla którego zazwyczaj mają przy sobie grube płaszcze. Co do dostawanych ran to krwawią oni normalnie przy czym są w stanie przy pomocy przemiany zatamować krwawienie, po prostu przemieniają skórę w zdrową. Są one ograniczone jeszcze w jednej kwestii. Ze względu na możliwości całkowitej przemiany, nie można , tworząc postaci piaskuna, brać żadnych ułomności typu utrata ręki czy nogi ponieważ po prostu po przemianie odrasta ona. Takoż samo odpadają wszelkie inne ułomności fizyczne typu garbaty, kulawy, karzeł, grubas itp.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dzidek
Nikt


Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 974
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10

Skąd: St-ce

 Post Wysłany: Nie 10:56, 07 Maj 2006    Temat postu:

piasqn napisał:
Do tego są całkowicie niepłodne.

Ale ten tego... to moga, nie? :smt003


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
piasqn
Tata


Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10

Skąd: [ZOMO] Połczyn Zdrój/Zielonka

 Post Wysłany: Nie 10:58, 07 Maj 2006    Temat postu:

no pewnie ze ta Mruga i to bez kaloszy Wesoly Mruga

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Z.O.M.O. Strona Główna » Tematy dowolne. » PIASKUN....:P :D
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group